Kliknij mnie...

butterfly

Przedszkole Publiczne nr 75

Drodzy Rodzice !

Z radością  podejmujemy działania na rzecz stwarzania dzieciom, jak najlepszych szans edukacyjnych w naszym przedszkolu. W trosce o jednolite oddziaływania wychowawcze będziemy informować  o sukcesach i kłopotach dzieci oraz   systematycznie włączać  Państwa do wspierania osiągnięć swoich dzieci. Wspólne działania nauczycieli i rodziców zawsze przynoszą najlepsze efekty i  mają jeden nadrzędny cel: przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Dlatego już teraz trzeba  zwrócić uwagę na pierwsze dziecięce próby rysowania, prawidłowy sposób trzymania narzędzia pisarskiego, a także prawidłowy  sposób trzymania sztućców i jeśli jest taka potrzeba, delikatne korygowanie   chwytu ręki. Tak zwany „małpi chwyt” niestety nie zniknie sam i trzeba dziecko nauczyć prawidłowego trzymania i kredki i sztućców. Nieprawidłowy chwyt może powodować napięcie w mięśniach dłoni oraz prowadzić do jej zmęczenia, a co za tym idzie zmniejszenia wydajności  i wytrzymałości przy rysowaniu. Nieprawidłowy  chwyt sprawia  nacisk na ołówek lub kartkę tak, że jest zbyt silny albo zbyt słaby, rozprasza dziecko i utrudnia  pełną kontrolę ruchów kredki. Warto wiedzieć już teraz, iż nieskorygowane ruchy znacząco obniżą w przyszłości jakość pisania( utrata motywacji, męczliwość, zbyt wolne tempo pracy, zniechęcenie).

Warto zapamiętać !

Prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego jest ważne od najwcześniejszych lat ponieważ rozwija umiejętności tak zwanej „małej motoryki”, sprawia, że ręka mniej się męczy, ułatwia wyrobienie ładnego charakteru pisma i pomaga w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała.

Przedstawiamy Państwu propozycje zabaw plastycznych i manualnych usprawniających „małą motorykę”, które można z powodzeniem przeprowadzić   w domu. Zachęcamy   do współpracy i konsultacji z nauczycielami w grupach  I i II.

Alicja Balcer
Marcin Barszcz

„Mała motoryka”

Ćwiczenia rozwijające motorykę małą rąk(należy zadbać o prawidłową pozycję dziecka przy  rysowaniu stopy na podłodze, plecy proste, łokcie leżą na biurku, prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego bądź nożyczek):

  • swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami lub palcami;
  • zamalowywanie dużych powierzchni farbami grubym pędzlem (dziecko stoi przy stoliku;
  • zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania;
  • kalkowanie obrazków;
  • obrysowywanie szablonów;
  • rysowanie po śladzie;
  • cięcie po narysowanych liniach;
  • wycinanie najpierw prostych, potem nieco bardziej skomplikowanych kształtów z papieru kolorowego;
  • lepienie z plasteliny, ciastoliny, masy papierowej najpierw kuleczek, wałeczków (później form bardziej złożonych zwierząt, postaci ludzkich);
  • stemplowanie i kolorowanie;
  • wydzieranie z kolorowego papieru i naklejanie wydzieranki na papier;
  • rysowanie szlaczków;
  • naśladowanie gry na pianinie, pisania na maszynie;
  • odtwarzanie rytmu deszczu;
  • strząsanie wody z palców;
  • zgniatanie kartki papieru (gazety) jedną ręką w małą kulkę;
  • zabawy pacynką;
  • nawlekanie koralików;
  • przewlekanie sznurowadeł;
  • rysowanie patykiem, kredą po ziemi;
  • faliste ruchy ramion;
  • przy wolnym chodzie ruchy rąk jak podczas pływania żabką;
  • zabawa w pociągi ruch rąk naśladuje obroty kół;
  • zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny i prasowanie;
  • zabawa w gotowanie obiadu naśladowanie wałkowania ciasta, mieszania gęstej zupy, kręcenia kranem, ubijania piany;
  • zabawa w rąbanie i piłowanie drzewa;
  • gry w pchełki, bierki;
  • rzucanie woreczków lub piłeczek;
  • toczenie piłki do dołka;
  • zabawy z chwytaniem i rzucaniem piłki;
  • przerzucanie piłki średniej wielkości z ręki prawej do lewej i podrzucanie jej raz prawą, raz lewą ręką;
  • podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki;
  • wypuszczanie piłeczki tenisowej z ręki w dół i próby chwytania jej w locie, samymi palcami zanim odbije się od podłogi;
  • "rysowanie” palcami w powietrzu określonego przedmiotu.

Gazetka

Poniżej można pobrać
kolejne numery naszej gazetki...

Kontakt

Przedszkole Publiczne nr 75

ul. Rozłogi 4A

01-310 Warszawa

tel.: 22 664 24 06

Numery wewnętrzne:

  • Dyrektor - 22
  • Fax - 21
  • Kierownik gospodarczy - 23
  • Grupa I, II - 25
  • Grupa III, IV, V - 24

E-mail: przedszkole75@poczta.onet.pl


Pani Dyrektor
mgr Justyna Masłowska przyjmuje interesantów:

  • Poniedziałek - w godzinach 18:00-19:00
  • Czwartek - w godzinach 13:00-14:00